Joe Hallock’ un bir çalışmasına nazaran; mavi genel olarak erkeksi bir renk görünmesine karşın, nüfusun geneli tarafından tercih edilen bir renktir. Belirliği olan birtakım firmalar baskın renk olarak neden maviyi seçtiklerini hiç merak ettiniz mi? Facebook, Linkendln ve Twitter’ı düşünün.
Peki, neden birçok fast food şirketleri logolarına kırmızı ve sarı renkleri dâhil ediyor. Mc Donald’s, Burger King, In-N-Out Burger. Hepsi bunu yapıyor.
Tercihlerimizde ve günlük kararlarımızı alma da renklerin bizi etkilemedeki rolünün kıymeti bir sır değil. Bu altın kemerin neden bu kadar alımlı olduğunu bilmek istiyorsun, ya da logonuza gri rengi eklemek isterken neden iki sefer düşünmelisiniz.
Renkler İşinizi Nasıl Etkiliyor? İşte Renklerin Anlamları
Hem erkeklerin hem de bayanların en sevdikleri favori renkler ortasında maviyi gösterdiklerini biliyor muydunuz?
Eğer kırmızı renklerle dekore edilmiş bir odaya girersem, etrafımda olup bitenlere karşı daha dikkatli olur ve hissetme hissimin arttığını görürüm. Yeşil ve beyaz yerlerde de tam karşıtı olur. Rahatlatıcı ve inanç verici hissederim.
KIRMIZI
Wright ‘a nazaran; kırmızı fizikî bir renktir ve sıcaklık, kuvvet, güç, cüret ve heyecanı teşvik eder. Karşıtı tarafta ise; saldırgan, dikkat cazibeli ve kızgın olarak da görülebilir.
En düzgünü: Rekabeti Yenmek
İngiltere’de yürütülen bir araştırma da kırmızılar içinde oynayan kadronun oynamayanlara nazaran daha başarılı oldukları bulundu. Uzmanlar kırmızı rengin kullanıcıyı daha çok kendine güvenen biri haline getirdiğine inanıyorlar.
En Berbatı: Sakinliği Koruyun
Uyarıcı bir renk olarak, kırmızı kalp çarpıntısının ve kan basıncının artmasına sebep olur. Esasen yüksek bahisli bir toplantı da gerilimli durumda üzereyseniz, kırmızı giyinmek doğal arbede et kaç reaksiyonunuzu olumsuz etkileyebilir.
MAVİ
Mavi aklımızda inanç, verimlilik, huzur, mantık ve yansıma ile bağlıdır. Dünyadaki en tanınan renk, mavi mental olarak rahatlatıcı, pak niyet ve konsantrasyonu arttırır.
En güzeli: Verimlilik
Çekim rengi olan mavi, aklı yeni fikirlere açar ve odaklanmaya yardımcı olur. Muhtemelen birçok ofisin mavi renkte olmasının sebebi çalışanları vazife başında tutmaktır.
En Berbatı: Uyku
Araştırmacılar mavi ışığın uyku hormon melatonini bastırmak için en güçlü dalga uzunluğuna sahip olduğunu buldular.
Tavsiye: Bilhassa uykuya dalmakta zorlanıyorsanız, ekran tabanlı aygıtları yatmadan evvel kullanmaktan kaçının.
SARI
Sarı duygusal bir renktir ve olumlu tesirleri optimistlik, inanç, benlik hürmeti, duygusal güç ve yaratıcılığı arttırır. Bununla birlikte, sarı ruhsal olarak en güçlü renktir ve yanlış ton kullanılırsa mantıksızlık, endişe, duygusal kırılganlık ve depresyona neden olabilir.
En Uygunu: Antrenman yapmak
Sarı renk tonu ile antrenman ekipmanı seçerek kendinize güç dayanağı verin. Yalnızca daha parlak seçimler yaparak daha zorlayıcı, daha süratli koşan ve daha düzgün hissettiğinizi görebilirsiniz.
En Berbatı: Fast food’lardan kaçınmak
Genellikle kırmızı ile eşleştirilen sarı, memnunluk ve sevinç hisleri yaratır, bu yüzden iki rengin kombinasyonu artık lezzetli yiyecekler yemek istememizi sağlar! Sarı birebir vakitte gün ışığında görülmesi en kolay renktir. Merhaba McDonald’s.
YEŞİL
Yeşil istikrarlı bir renk olarak görülür ve ahenk, istikrar, dinlenme, teminat ve barış yaratır. Sarı ve mavi, yeşilin birleşimi, baş ve kalp ortasında istikrar yaratır. Yeşil, gözün ayarlanması kolaydır, bu nedenle bilgisayar ekranınızda art plan olarak olması uygun bir renktir.
Yeşil yenilenebilir ve geri gelebilir, lakin bu türlü gevşek bir renk olmanın bir dezavantajı vardır:
Yeşil sıkıcı ve sönük olarak algılanabilir. Tıpkı vakitte para, açgözlülük ve kıskançlık ile bağlı renktir. Yeşil gözlü canavara dikkat edin!
En yeterlisi: Rahatlama
En istikrarlı renk olmanın yanında, birebir vakitte gençleşmenin ve rahatlamanın doğal bir rengi yeşildir. Şayet yeşil bir ortamda yoga yapıyorsanız yahut yoga yaparken yeşil mat ve yeşil kıyafetler giyindiğinizde size rahatlama ve iç huzur sağlayacaktır.
En Berbatı: Yaratıcılık
Bazı sanatsal insanların parlak renkli ve gösterişli kıyafetler giymesi tesadüf değildir. Kırmızı, sarı ve turuncu üzere uyarıcı renk kıyafet kullanılırlar. Yeşil, rahatlatıcı ve yaratıcılığı öldüren bir renktir
TURUNCU
Turuncu “eğlenceli” bir renk ve kırmızı ile sarının birleşimi olduğundan uyarıcı renkler ortasındadır. Kırmızıya emsal biçimde, portakal kullanımı rekabetçiliği ve inancı ortaya çıkarır, lakin genç bir çizgi ile. Bu nedenle turuncu, Nickelodeon ve Fanta dâhil olmak üzere daha genç bir kitleyi hedefleyen birçok dizayna dâhil edilmiştir.
En güzeli: Konuşmak (Dedikodu Oluşturma)
Yeni bir eseriniz varsa yahut ekseriyetle müşterileriniz ortasında bir aciliyet duygusu yaratmak istiyorsanız, turuncu kırmızıdan daha az agresiftir, fakat tekrar de dürtüsellik yaratır. Bu nedenle, turuncu tanınan bir pazarlama seçimidir ve daha yüksek dönüşüm oranlarına yol açabilir.
En berbatı: Önemli iletilerin iletilmesi
Açık yürekli ve kaprisli bir renk olarak görüldüğü için, kurumsal marka yahut mesajlaşmalarınızda önemli bir ses tonuna sahip olmanız gerekiyorsa, turuncu kullanmaktan kaçınmak muhtemelen sizin faydanıza olacaktır.
Ve son olarak, sıkıcı ödül… GRİ Renk
Evet, iddia ettiniz – gri. Sahiden göründüğü kadar donuk ve sıkıcı. Ruhsal olarak tarafsızdır ve kullanımı inanç eksikliği gösterir ve hayli baskılayıcı olabilir. Gri iş kıyafetlerini atmanın ve daha güçlü tonları seçmenin vakti gelmiş olabilir. Siyahlık bile sofistike, verimlilik ve husus taşıdığı için daha yeterli bir seçimdir.
Renk ilişkilendirmeleri neden siyah beyaz değil?
Renkle yaptığımız bağlar çoklukla öğrenilmiş davranışlara ve kültürümüzde genel olarak kabul edilenlere dayanır.
Batı dünyasında, beyaz öncelikle memnunluk, saflık ve yeni hayatla bağlantılıdır, siyah ise hüzün, kötülük ve mevt imajlarını ortaya çıkarır. Beyaz elbise Batılı bir düğünün temelidir, lakin Çin’de beyaz yas ve vefat rengidir – bu yüzden çok uygun olmayan bir düğün seçimi olurdu!
İşletme markasında renk kullanımı
Nereye gidersek gidelim, bizi bir eser yahut hizmet almaya ikna etmek için tasarlanmış reklamlarla çevriliyiz. Ortak renk ilişkilendirmeleri bilgisiyle donanmış pazarlama uzmanları, belli bir rengin ya da renklerin bir kombinasyonunun bir şirketin müşteri tabanıyla nasıl yankılanacağını dikkatlice düşünürler.
Marka tanınırlığı ve imaj
Bazı tanınmış markalar renkleri çok makul kullandılar, yalnızca logolarının rengi ile kolay kolay tanınabilirler. Tiffany mavisi, UPS kahverengisi ve Coca-Cola kırmızısını düşünün. Bu şirketler, misal eserler için tasarlandıklarında diğerlerinin bu tonları kullanmasını yasaklayan renkli bir ticari markaya sahiptir.
Kaynak: Live Plan/